اشتیاق

طبقه بندی موضوعی

جناب آقای ظریف وزیر مقتدر تدبیر و امید ، سلام و درود بر شما.

حال که دلواپسان افراطی شما را بخاطر تدبیر صلح جویانه و قدم زدن با جان کری و دست احترام به آقای اوباما مورد انتقاد قرار می دهند، به این دلواپسی و افراط افسوس فراوان می خورم.

وقتی به شما و تدبیرتان فکر می کنم افسوس فراوان می خورم که چرا امت اسلام در طول تاریخ از وجود حکیم مدبری مثل شما بی بهره بوده است.

بی شک اگر امثال شما و تدبیر امیدتان در کنار پیامبر ص و علی ع و حسین ع بودند، امروز جامعه و امت اسلام وضعیتی دیگر داشت و تاریخ به شکل دیگری رقم می خورد. چرا که سیاست دلواپسان باعث شد پیامبر ص در طول فقط 23 سال قریب به 80 جنگ با دنیای اطراف خود داشته باشد و خونهای فراوانی ریخته شود و امت اسلام بارها در محاصره نظامی و اقتصادی قرار گیرد. در حالی که می شد با سیاست تدبیر و امید جلوی این فجایع را گرفت و تاریخ را به شکل دیگری رقم زد.

در عجبم که چرا سراسر قرآن کریم مملو از آیات دلواپسانه و افراطی است!!!؟؟؟

بله. اگر اقلیت دلواپسی مانند مالک اشتر و محمدبن ابی بکر و ... اطراف علی ع حلقه نمی زدند، امثال اشعث ها با تدبیر و امید تاریخ را به شکل دیگری رقم می زدند. در آنصورت دیگر علی ع تنها در طول چهار سال با سه جنگ عمده با قاسطین و مارقین و ناکثین مواجه نمی شد و همه مردم می توانستند در صلح و آرامش و رفاه و در فضائی عاری از سایه جنگ و تحریم زندگی کنند.

حیف که دلواپسانی چون مالک نتوانستند قدر نعمت تدبیر و امید در جریان حکمیت را درک کنند ...

اما دلواپسان همیشه موفق نبودند و در زمان امام حسن ع تدبیر و امید توانست صلح با معاویه را به جامعه مسلمین پیش کش کند. هرچند دلواپسان اطراف امام ع این صلح را جشن نگرفتند و قدر آن را ندانستند ...

بی شک اگر امثال شما در کربلا هم بودند ، خبری از جنگ و تحریم و محاصره و شهادت و اسارت زنان و کودکان اهل بیت نبود.

کاش وقتی عمر سعد به مذاکره آمد و یا شمر امان نامه آورد، به جای دلواپسان افراطی کسان دیگری چون شما متولی مذاکره می شدند.
آری، چه راحت می شد با یک قدم زدن در کنار شمر و یا گذاشتن دست احترام در دست یزید، تاریخ را به شکل دیگری رقم زد ...

افسوس که شما نبودی و دلواپسان افراطی باعث شدند تاریخ به شکل دیگری رقم بخورد ...

بار دیگر از شما تشکر می کنم و در پیشبرد منویات صلح جویانه آقای زیبا کلام موفق باشید و بتوانید حسب الامر ایشان اسرائیل کودک کش را هم به رسمیت بشناسید تا همه چیز درست شود.

با تقدیم احترام و بیزاری مجدد از دلواپسان افراطی،

امضاء. کاذب زیبا کلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی