اشتیاق

طبقه بندی موضوعی
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۲

انقلاب اسلامى و مذهب بى‌خطر

م ✅دین بی‌خطر!

◀️استاد حسن رحیم پور ازغدی:

اینگار این آیه مربوط به الان است. قرآن میفرماید، کسانى که به اسم کارهاى مذهبى، سرگرم معیشت حجاج و آب دادن و تزیین مسجد الحرام و هیئت راه انداختن و آش نذرى دادن هستند، که کارهاى خوبى هم هست، آیا فکر کرده‌اند این کارها مساوى است با جهاد در راه خدا؟ فکر کرده‌اند که سر خدا را میشود شیره مالید؟
ما مذهبى هستیم آقا! آش نذرى میپزیم هر سال! چهار بار هم رفته‌ایم کربلا، امسال هم دوباره میخواهیم مشرف شویم...
امام خمینى در بیاناتش به این دسته افراد میفرماید، خداوند در قرآن جواب شماها را داده که دنبال یک مذهب بى‌خطرید، مذهب منهاى جهاد و فداکارى، مذهب منهاى مقاومت!
امام (ره) میفرماید، قرآن ، سرگرمى به معیشت حجاج، آب دادن به آنها و عمارت و تزیین مسجدالحرام و غفلت از ایمان به خدا و روز جزاء و فرار از مبارزه و کناره‌گیرى از جهاد فى سبیل الله را عین ظلم میداند و میگوید کسانى که زندگى مذهبى‌شان اینگونه است، ظالمند!
أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ جاهَدَ فی سَبیلِ اللّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللّهِ وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ
ایمان به خداى تعالى و روز جزاء، انسان را به جهاد فى سبیل الله و قیام براى حق و عدل، سوق میدهد و خداوند قومى را که اهل مبارزه نباشند، هدایت نمیکند و میفرماید آنها ظالمند.
آنهایى که مجاهده و مبارزه میکنند در راه خدا، مساوى نیستند با کسانى که میگویند دین از سیاست جدا است و بجاى مبارزه با ظلم به حاجى‌ها آب میدهند، بجایش مسجد میسازند، هیئت را آب و جارو میکنند، قند و چایى به عزادارها میدهند و... خدا این دو دسته را مساوى نمیداند و میگوید دسته دوم ظالمند، یعنى مذهبى‌هاى بدون جهاد و دور از سیاست.

"انقلاب اسلامى و مذهب بى‌خطر" شبکه قرآن، یکم اسفند۹۳
✅دین بی‌خطر، قسمت پایانی

◀️استاد حسن رحیم پور ازغدی:

امام (ره) میفرماید، پیامبر اسلام در تمام ساعات زندگانى‌اش با کفار ظلم پیشه به جنگ پرداخت و از کمى عِدّه و عُدّه ننالید و پیامبران ادیان الهى در عین حالى که در یک دستشان، کتابهاى آسمانى براى هدایت مردم بود، در دست دیگرشان سلاح بود. ابراهیم خلیل با یک دست صُحف را داشت و با دست دگر تبر براى شکستن بتها، موسى کلیم الله، با یک دست تورات را داشت و با دست دگر عصا، کدام عصا؟ عصایى که اژدها بود و فرعونیان را به خاک مذلت نشاند، عصایى که خائنان را میبلعید و پیامبر بزرگ اسلام با یک دست قرآن را داشت براى هدایت بشر و با دست دگر شمشیر براى سرکوب خائنان و آنان که قابل هدایت نبودند و توطئه میکردند.
اینها فلسفه دین است از نگاه امام.
کسان دیگرى، دین را دارند جور دیگرى معنا میکنند، دین را فقط لبخند و آنهم با ظالم تفسیر میکنند. اسلام میگوید لبخند با مردم، اخم با ظالم، اما اینها میگویند لبخند به همه، ولو به قیمت اخم به محرومان و مردم مظلوم!
◀️همین الان هم کسانى مرتباً امام امام میگویند ولى درست خلاف حرفهاى ایشان را میزنند و معتقدند میشود معنوى باشى و مسجد آباد کنى و هیئت راه بیاندازى ولیکن اهل لبخند به ظالم هم باشى، با آمریکا، با ابوسفیان با ابوجهل با ابولهب، در دیدگاه اینها ابولهب با حمزه مساوى است! به هر دو باید لبخند زد.

"انقلاب اسلامى و مذهب بى‌خطر" شبکه قرآن، یکم اسفند۹۳
استاد رحیم پور ازغدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی