اشتیاق

طبقه بندی موضوعی
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۴

باز هم سیاه بازی دولتی ها

در خبرها آمده بود که چهار وزیر اقتصادی دولت برای رییس‌جمهور نامه‌ای نوشته اند و در آن در باره تبدیل شرایط رکود به بحران هشدار داده اند .
اولا مگر وزرا در هیئت دولت با رییس‌جمهور ملاقات و گفتگو نمی کنند که حالا حرفشان را مکتوب کردند و این مرقومه نیز رسانه‌ای نمودندتا مردم هم بخوانند و بدانند ؟!!! واقعا مفهوم این نامه نگاری رسانه‌ای چیست ؟ اگر باور نداشته باشیم که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است ساده اندیشی است .
ثانیا" آنچه که در مضمون نامه آمده است میتواند تا حدودی روشنگر اهداف این نامه نگاری رسانه‌ای باشد . در بررسی محتوای نامه و نیز تطبیق چنین فعلی با شرایط جاری کشور و سیاست های دولت میتوان موارد زیر را از اهداف این نامه برشمرد :
1- هم اکنون مجلس در حال بررسی برجام است ، هشدار به نمایندگان که اگر برجام را تصویب نکنید شرایط اقتصادی کشور بحرانی میشود و ما این را اعلام کرده بودیم .
دولت که طی بیش از دوسال نتوانسته است هیچ قدم مثبتی در رفع مشکلات اقتصادی کشور بردارد و روز به روز شرایط را با بی تدبیری خود بدتر کرده است و تا کنون همه مشکلات را متوجه تحریمها میدانست و بعد از توافق نیز توفیقی در حل مسائل اقتصادی نداشته ، اکنون برجام و نفوذ غرب را راه فائق آمدن بر مشکلات می داند لذا در همین شرایط آلارم میزند تا اگر برجام پذیرفته نشد همه بی کفایتی خود را به گردن مجلس و رد کنندگان برجام بیاندازد . اگر هم برجام پذیرفته شد سناریوهای دیگر خود را پیش می برد .
2- باز کردن میدان برای ورود شرکت‌های غربی به کشور و سپردن اقتصاد به آنان یکی از آمال و آرزوهای این دولت است چرا که علاوه بر رسیدن به اهداف سیاسی خود ، از همکاری با شرکت های خارجی منتفع خواهند شد لذا باید شرایط را به گونه ای ترسیم کنند که اینگونه به افکار عمومی القا شود اگر غربیها در اقتصاد ایران نقش نداشته باشند ما دچار بحران و بدبختی خواهیم شد . و این بر خلاف فرمایش مقام معظم رهبری است که در باره نفوذ اقتصادی غرب هشدار جدی داده بودند.
3- متقاعد کردن مردم به اجبار دولت برای حذف یارانه‌ها
4- نابود کردن تولید داخل و تعطیل کردن کارخانجات به این علت که این واحدها زیان ده هستند و محصولات آنها انبار شده و بازار فروش ندارد . از جمله صنعت خودرو کشور ... چندی پیش در تحلیلی عرض کردم که کمپین نخریدن خودروی صفر هر چند که ریشه در مطالبه به حق مردم داشت اما از سوی دولت راه اندازی شد تا به اهدافش برسد و مردم که دنبال خواست خود بودند با آن همراهی کردند بی آنکه به علل وجودی آن توجه کنند و حتی تعجب نکردند که چرا رسانه‌های همسو با دولت به این مسئله دامن میزنند و بیشتر فریاد میکشند . حالا اندک اندک دم خروس بیرون میزند و این نامه ، تازه اول کار است .
5- طبق معمول ایجاد جو تخریب دولت قبل ، و باز هم بی تدبیری خودشان را به گردن دولت دهم بیاندازند. در موضع گیریهای طرفداران دولت کلید شاهد این امر خواهید بود .
6- اجرای سیاستهای اقتصادی که بر خلاف منافع عمومی است از جمله افزایش سیاست انقباضی بانک مرکزی در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی، خصوصی سازی با روش چوب حراج زدن به دارایی های دولت و فروش شرکت های دولتی به از ما بهتران به ثمن بخس ، و ....

اما سوال اینجاست که در دیدار هیئت دولت با امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی در هفته دولت، معظم‌له دستور فرمودند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و عدم وابستگی و نیز بی اثر کردن تحریم ها، فورا" سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و به این منظور یک قرارگاه فرماندهی ایجاد گردد . اما اجرای این دستور حضرت آقا به کجا رسید؟ فقط یک خبر در رسانه ها که ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شد . همین ؟ پس چرا دیگر صدایی از این ستاد در نمی آید ؟

خلاصه اینکه بوی خوبی به مشام نمیرسد و دولت هر روز یک سیاه بازی برای مردم اجرا میکند تا به اهداف شوم خود در به باد دادن استقلال و عزت ملت و وابسته کردن کشور به غرب برسد .
 بیچاره آنها که فریب میخورند و بیچاره تر آنها که عالمانه و عامدانه از فجایع دولت حمایت میکنند.
فقط به خدا توکل میکنیم و به وجود پر خیر و برکت رهبر فرزانه خود دل خوش داریم .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۳

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۷ محمد محمدیان
دقیقا !!

الان اینان می گویند اگر حالت رونق اقتصادی میخواهید باید برجام را بپذیرید
والا ما دچار بحران خواهیم شد ..

اینان داستان های غم انگیزیی هستند که ما کم می شناسیمشون .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی