اشتیاق

طبقه بندی موضوعی

 

در «مدح» هاشمی، در «ذم» مصباح مهم‌ترین محور سخنان محسن غرویان است و حالا او به پیروی از هاشمی رفسنجانی، حضور حجت الاسلام سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان را «تکلیف شرعی» می‌داند.

در همین راستا محسن غرویان در یادداشتی برای روزنامه آرمان‌ امروز نوشت: «البته شخص آیت‌ا... هاشمی از حاج حسن آقای خمینی دعوت ویژه‌ای نموده و از وی می‌خواهند که در انتخابات خبرگان حضور به عمل آورند که نشان از حُسن سلیقه آقای هاشمی است.

حاج‌حسن آقا در سن و سال ویژه‌ای قراردارند و دارای توان علمی خوبی هستند و می‌توانند در سرنوشت مردم و دولت نقش مهمی ایفا کنند. از طرفی مردم هم از آیت‌ا... سیدحسن خمینی توقع دارند که در امور سیاسی و تصمیمات کلان شرکت کنند. ایشان نوه امام‌خمینی هستند و آشنایی بسیار نزدیک و خوبی با مبانی فکری امام دارند و در حال حاضر فلسفه و سطوح عالی فقه و اصول در دانشگاه درس می‌دهند و تاکید زیادی بر اندیشه‌های دینی و سیاسی حضرت امام دارند و پیگیر انتشار و تفسیر آثار امام هستند و این کار نیز ضرورت دارد چرا که لازم است یاد امام در جامعه زنده نگه داشته شود.

از نظر فکری نیز سیدحسن خمینی به عنوان یک مجتهد کاردان و کارشناس اندیشه‌های امام خمینی را به خوبی تعلیم می‌دهند و نسل جوانی که رفتارامام درعرصه سیاست و اجتماع را ندیدند برای آموزش آن‌ها و آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام می‌توانند به حاج‌حسن آقا مراجعه کنند. بنابراین از جهات مختلف ورود حاج‌حسن آقا به مسائل خبرگان و صحنه سیاسی و اجتماعی یک تکلیف شرعی، عرفی و اجتماعی است و از این جهت آقای هاشمی نیز تاکید دارند به منظور حفظ و ترویج آثار امام، آیت‌ا... سیدحسن خمینی وارد صحنه سیاسی و اجتماعی جامعه شوند.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی